تبلیغات

چگونه نام برای شرکت انتخاب کنیم؟

انتخاب اسم شرکت how-choose-best-name-business-company

شروع یک کسب و کار موفق از انتخاب اسم آن خواهد بود چراکه فعالیت های آتی کسب و کار شما باید بازاریابی شود و نام کسب و کار(شرکت) یکی از مهمترین اجزا در معرفی محصول یا خدمات شماست.

پیدا کردن اسم مناسب برای استارت‌آپ یا شرکت تازه تاسیس شما تاثیر زیادی روی موفقیت آن دارد. اسم نامناسب نمی‌تواند توجه مشتری را به خود جلب کند و همچنین ممکن است منجر به موانع غیر قابل عبور تجاری و قانونی شود. در مقابل، یک اسم قوی و مناسب تاثیر زیادی در موفقیت‌ تلاش‌های بازاریابی و برندسازی دارد.

در ادامه ۱۲ توصیه مفید در مورد نحوه نامگذاری درست یک کسب‌وکار ارائه شده است:

1. از اسم‌هایی که املای سخت دارند اجتناب کنید

مشتری بالقوه نباید در جست‌وجوی آنلاین کسب‌وکارتان گیج شود (هیچ وقت درک نکردم که چرا Flickr به عنوان نام یک سایت به اشتراک گذاری عکس انتخاب شده است). اسم کسب‌وکارتان را طوری انتخاب کنید که نیازی به تصحیح کردن مداوم املای غلط آن نباشد. هر چقدر ساده‌تر، بهتر.

2. اسمی انتخاب کنید که در صورت رشد کسب‌وکارتان محدودکننده نباشد

انتخاب یک اسم بیش از حد محدود باعث می‌شود در آینده با مشکل روبرو شوید. فرض کنید جف بیزوس کسب‌وکار خود را به جای آمازون «کتاب‌های آنلاین» نامگذاری می‌کرد. بنابراین، از اسم‌هایی مثل لباس‌های عروسی تهران یا دنیای پیچ و مهره اجتناب کنید. نباید کسب‌وکارتان را به یک محصول یا شهر خاص محدود کنید.

3. یک جست‌وجوی اینترنتی کامل انجام دهید

وقتی یک اسم برای کسب‌وکارتان انتخاب کردید، آن را در اینترنت جست‌وجو کنید. بیشتر اوقات متوجه می‌شوید این اسم قبلا برای یک کسب‌وکار دیگر ثبت شده است. ناامید نشوید و یک اسم دیگر پیدا کنید.

4. دامنه .com یا .ir اسمی که انتخاب کرده‌اید را بخرید

توصیه می‌کنم به جای .net، .org،‌ .biz یا دامنه‌های دیگر، دامنه .com یا .ir اسم مورد نظرتان را بخرید. مشتریان معمولا این دو پسوند را یک کسب‌وکار قوی‌تر در نظر می‌گیرند. البته به احتمال زیاد دامنه .com مورد نظر شما قبلا توسط یک شخص دیگر خریداری شده، ولی بیشتر این افراد حاضرند آن را در ازای یک مبلغ مناسب بفروشند.

خرید دامنه اسم مورد نظرتان را یک سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. در دسترس بودن یک اسم دامنه را می‌توانید در بخش خرید دامنه سایت ساز استارت چک کنید. در صورتی که دامنه مورد نظرتان قبلا فروخته شده باشد، می‌توانید با استفاده از ابزار Whois مالک آن را پیدا کنید و بررسی کنید که آیا تمایل به فروش آن دارد یا نه.

همچنین، در رسانه‌های اجتماعی محبوب مثل فیسبوک، توئیتر و پینترست، یک حساب کاربری با اسمی که انتخاب کرده‌اید بسازید.

5. اسمی انتخاب کنید که معنی‌دار باشد

اسمی که انتخاب می‌کنید باید یک پیام معنی‌دار و مثبت در مورد کسب‌وکارتان داشته باشد. آیا این اسم بلافاصله نوع کسب‌وکارتان را مشخص می‌کند؟ در حالی که اسم‌های بی‌معنی مثل گوگل، یاهو یا زاپوس به خاطر بامزه بودن تاحدودی جذاب هستند، برای برندسازی به هزینه بیشتری نیاز دارند.

6. علامت تجاری را بررسی کنید

از سایت ipm.ssaa.ir برای بررسی در دسترس بودن یک علامت تجاری برای اسم کسب‌وکارتان کمک بگیرید.

7. جذاب بودن اسم را ارزیابی کنید

قطعا نمی‌خواهید اسم کسب‌وکارتان کسل‌کننده و یا برعکس، بیش از حد جنجالی باشد. اسم کسب‌وکار باید طوری باشد که کارمندان از آن خجالت نکشند و مخاطبان هدف به راحتی آن را به خاطر بسپارند.

8. در مورد اسم بازخورد بگیرید

۵ تا ۱۰ اسم انتخاب کنید و بعد آنها را با دوستان، خانوده و همکاران قابل‌اعتمادتان مطرح کنید. همچنین از مخاطبان هدف بازخورد بگیرید. اطمینان حاصل کنید اسمی که انتخاب کرده‌اید بار معنایی منفی ندارد (برای مثال، GM اسم خودروی جدید خود را Nove‌ گذاشت ولی نمی‌دانست که این کلمه به زبان اسپانیایی به معنی حرکت نکردن است).

9. مطمئن شوید اسمی که انتخاب کرده‌اید گوش‌نواز است

گاهی اوقات یک اسم روی کاغذ خوب به نظر می‌رسد، ولی وقتی با صدای بلند خوانده می‌شود اصلا جالب نیست. علاوه بر این، اسمی انتخاب کنید که خواندن آن راحت باشد.

10. سلیقه شخصی‌تان را هم در نظر بگیرید

شما به عنوان مالک کسب‌وکار مدت‌ طولانی با اسمی که انتخاب کرده‌اید سروکار خواهید داشت، در نتیجه باید از از آن راضی باشید و مطمئن باشید مشتریان آن را به خاطر می‌سپارند. برای انتخاب اسم درست وقت بگذارید.

گزارش تخلف

کلیه مطالب سایت توسط ربات از خبرگزاری های معتبر و سایتهای فارسی زبان به همراه لینک منبع باز نشر می شود و سایت ما هیچ مسئولیتی نسبت به آنها ندارد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را از طریق لینک گزارش تخلف در قسمت پایین به ما اطلاع دهید تا رسیدگی شود.

تبلیغات لینکی

جدیدترین اخبار