تبلیغات

بالا آوردن سایت در گوگل در 14 مرحله

در سال 2020، هرکسی می‌تواند سایتی را بسازد و طراحی کند، بدون اینکه چیزی در مورد توسعه، طراحی یا کدگذاری یک سایت بداند. ولی بالا آوردن سایت در گوگل باید هدف اصلی ما پس از طراحیِ یک سایت باشد.

چه بخواهید برای خود سایتی شخصی ایجاد کنید و چه برای تجارت خود، با استفاده از ابزار و منابع مناسب می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید و جدا از ساخت سایت که شاید در کمتر از دو ساعت شکل می‌گیرد، باید برای بالا آوردن و پربازدید شدن سایت خود تلاش کنید و وقت بگذارید.

در این مقاله نگاهی به طراحی و همچنین بالا آوردن سایت در گوگل در سال 2020 میلادی می‌اندازیم.

14 نکته طلایی برای بالا آوردن سایت در گوگل در سال 2020

موضوعی که کاملا مشخصه این است که سئو روز به روز در حال گسترده تر شدن است اما نکاتی کلیدی و مهم در خصوص بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل در کمترین زمان ممکن رو باهم بررسی می‌کنیم.

1. نام دامنه خود را با دقت انتخاب کنید

برای ایجاد یک سایت، اولین چیزی که شما نیاز دارید نام دامنه است. نام دامنه یکی از فاکتورهای رتبه بندی است که موتورهای جستجو برای فهمیدن اینکه یک صفحه چیست، مورد بررسی قرار می‌دهند.

اگر امکان انتخاب نام دامنه ای قابل یادآوری آسان و ترکیب کلمه کلیدی اصلی که می‌خواهید برای آن رتبه بندی کنید وجود دارد،  بسیار مناسب است. به عنوان مثال، نام دامنه این سایت است  poonak.orgاست.

اگر نام دامنه ای را برای سایت خود ثبت یا هنوز انتخاب نکرده اید، در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارد :

اگر در حال ایجاد سایت برای مشاغل هستید، نام دامنه شما باید با نام شرکت شما مطابقت داشته باشد. مثلا :YourCompanyName.com

اگر می‌خواهید یک سایت شخصی برای خود راه اندازی کنید، YourName.com می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

سعی کنید از پسوند نام دامنه “عمومی” مانند  .org .com .netاگر هدف شما اعتبار بیشتر و بازدید کنندگان بین المللی است استفاده کنید. استفاده از یک نام دامنه “محلی” مانند ir. اگر هدف شما بیشتر بازدید کنندگان داخلی هستند مناسب است و برای بالا آوردن سایت در گوگل نیز کافیست.

2. یک میزبان (Host) خوب انتخاب کنید

گوگل در مورد سرعت سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی نگاه می‌کند. بازدیدکنندگان اکثرا عجله دارند و انتظار دارند صفحات سایت در عرض چند ثانیه (یا کمتر) بارگیری شوند، بنابراین Google سعی می‌کند فقط نتایجی ارائه کند که این نیاز را برآورده کنند.

یکی از بهترین اقداماتی که از روز اول باید برای بالا آوردن سایت در گوگل انجام دهید، انتخاب یک ارائه دهنده خدمات میزبانی(Host) است که می‌تواند سرعت خوب و ثابت را ارائه دهد.

بالا آوردن سایت در گوگل

3. تحقیق درباره‌ی کلمات کلیدی

دانستن چگونگی انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی قسمت بزرگی از سئو است. ابتدا باید ایده واضحی از اصطلاحات اصلی و موضوعاتی که می‌خواهید در آن ها به رتبه های اول برسید داشته باشید.

تعدادی از ابزار جستجوگرها پیشنهادات کلمه کلیدی و اطلاعات مربوط به میزان ترافیک و رقابت شما می‌دهند. هزینه اکثر آن‌ها برای شما هزینه اشتراک است اما برای شروع می‌توانید به صورت رایگان از Google Keyword Planner استفاده کنید.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی خود، حتما واقع بین باشید. سئو رقابتی است و یک سایت کاملاً جدید در شرایط مناسبی برای رقابت برای اصطلاحات محبوب و گسترده نیست.

کلمات کلیدی خاص را پیدا کنید و کلمات کلیدی شبیه آن را را برای هدف قرار دهید. به عنوان مثال، چیزی مانند ” بالا آوردن سایت در گوگل سال 2020 ” بیش از “بالا آوردن سایت” قابل دستیابی و رتبه‌ی بالا است.

4. معماری سایت باید بهینه باشد

اگر قصد ساخت سایت ساده که فقط از چند صفحه تشکیل شده رو دارید، ممکن است این موضوع مهم به نظر نرسد. اما این هوشمندانه  است که از قبل برای طراحی معماری سایت خود برنامه ریزی کنید تا در نهایت ساختاری مناسب و عامه پسند داشته باشید.

در مورد اکثر سایت ها، معماری سایت ساختار هرمی دارد. نمیخوایم بگوییم که حتما باید از همون ساختار استفاده کرد اما یکی از روش های معمول همین ساختار هرمی است.

معماری سایت

در این مدل صفحه اصلی شما در بالای صفحه قرار می‌گیرد و قسمت های دیگر سایت (معمولاً همان صفحاتی که در فهرست اصلی شما قرار دارند) درست در زیر آن قرار دارند. در زیر این موارد، زیر مجموعه ها و صفحات جداگانه ای را که در آن ها قرار دارد را اضافه خواهید کرد.

در کل باید سبکی ساده و مناسب رو در نظر بگیرید تا کاربر وقتی وارد سایت شما شد برای پیدا کردن قسمت های مختلف دچار سردرگمی نشود و همه چیز سر جای خودش باشد.

5. URL بهینه و تاثیر آن در بالا آمدن سایت

هنگامی‌که یک الگوریتم موتور جستجو در تلاش است تا تعیین کند که یک صفحه سایت چیست، یکی از اصلی ترین فاکتورهایی که در  می‌گیرد URL است.

URL آدرس اصلی هر صفحه از سایت شما در اینترنت است. هر URL در سایت شما با نام دامنه اصلی شما شروع می‌شود به عنوان مثال www.yourname.comبرای هر صفحه (غیر از صفحه اصلی شما) و ادامه‌ی آن مکمل url می‌شود. مانند https://www.poonak.org/what-is-pagerank

و یا به عنوان مثال، اگر یکی از دسته های اصلی شما مقالات باشد، با زیر مجموعه مقالات، ساختار URL شما برای هر صفحه موجود در آن بخش از سایت با https://www.poonak.org/blog شروع می‌شود.

این URL کار مضاعفی را انجام می‌دهد و به گوگل می‌گوید که این صفحه به طور خاص در مورد مقالات مان است و برای بالا آوردن سایت در گوگل تاثیر گذار است در حالی که شاید تنها بیست ثانیه هم وقت نگیرد!

6. افزایش سرعت سایت با بهینه سازی

همانطور که گفتیم سرعت مناسب کمک شایانی به بالا آوردن سایت در گوگل دارد. نکته ای بسیار مهم است که یک هاست خوب باید ما را از آن بهره مند کند اما خودمان نیز به عنوان طراح سایت می‌توانیم تا حد زیادی باعث بهبود سرعت شویم.

به عنوان مثال با به حداقل رساندن ویژگی هایی که باعث کاهش زمان بارگیری می‌شوند

مانند :

انیمیشن یا تصاویر بزرگ و با وضوح بالا کوچک کردن عناصر JavaScript و CSS که استفاده می‌کنید کاهش تعداد درخواستهای http شما در هر صفحه

گاهی اوقات عناصر طراحی که بسیار جالب به نظر می‌رسند می‌توانند سایت شما را گنگ کنند و سهوا باعث بارگذاری کندتر و سرعتِ پایین شوند. درباره هر آنچه در سایت قرار داده اید باید متفکر باشید.

7. از یک طراحی Responsive و Mobile friendly استفاده کنید

اکنون بیش از نیمی‌از بازدیدکنندگان سایت ها افرادی هستند که با تلفن های همراه خود در حال گشتن در اینترنت هستند.

در حالی که تا چندین سال پیش خیلی ها از طریق  سیستم های خود در حال جستجو در دنیای اینترنت بودند اما اکنون دیگر اینطور نیست و گوشی های هوشمند که در اختیار اکثر مردم هست، وارد عرصه شده است.

فاکتور طراحی در بالا آمدن در گوگل

به همین منظور سایت شما باید به  همان اندازه که در دسک تاپ نمایان می‌شود روی دستگاه های تلفن همراه کار کند. برای بالا آوردن سایت در گوگل ما نیاز به راضی بودن اکثریت بازدیدکنندگان داریم و وقتی می‌دانیم از تلفن همراه استفاده می‌کنند، باید سایت مان حتما موبایل فرندلی باشد.

این یعنی یک طراحی پاسخگو که کمک می‌کند کاربرانی که با گوشی در سایت شما هستند بتوانند اجزای سایت رو به درستی مشاهده کنند و با ترکیب عجیب غریب در سایت مواجه نشوند که می‌تواند امتیاز بسیار منفی توسط گوگل داشته باشد..

8. عنوان محتوا باید بهینه باشد

تگ عنوان بخشی است که به صورت برجسته توسط گوگل برای کاربر نمایش داده می‌شود. سعی کنید برچسب عنوان خود را کوتاه و با فقط 42-50 کاراکتر انتخاب کنید زیرا اگر بیشتر باشد گوگل آن را به صورت سه نقطه نشان می‌دهد که جالب نیست.

عنوان باید به قدری خوب باشد که کاربر را ترغیب به کلیک کند. استفاده از کلمات جادویی مانند فوق العاده، شکفت انگیز و… استفاده از اعداد و همچنین استفاده از سال جز مواردی هست که برای کاربر جالب و وسوسه انگیز به نظر می‌رسد. به عنوان مثال،  10 ترفند شگفت انگیز سئو در سال 2020

اما برای بالا آوردن سایت در گوگل عنوان بهینه کردن محتوا(H1) به تنهایی کافی نیست. ما باید هنگام نوشتن محتوا، تگ های عنوان دیگر خود یعنی H2، H3 و… را بهینه کنیم.

عنوان ها بسیار مناسب برای سازماندهی بهترِ متن شما هستند به گونه ای که خواندن آن آسان باشد و برای بازدیدکنندگان نیز قابل درک باشد. که برای رتبه بندی نیز خوب خواهد بود.

9. بهینه سازی تصاویر

هر تصویری که در صفحه خود استفاده می‌کنید، چند فرصت اضافی برای بهینه سازی محتوای شما را برای کلمات کلیدی اصلی فراهم می‌کند. پس وجود تصاویر می‌تواند تاثیر خوبی در بالا آمدن سایت در گوگل داشته باشد.

هنگام نامگذاری تصاویر برای سئو، مهم است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید به عنوان مثال از “ترفندهای افزایش بازدید” برای شرح حال عکسی که در محتوایی با این عنوان تولید کردید استفاده کنید.

اگر سایت وردپرسی دارید، می‌توانید هنگام بارگذاری تصویر، به راحتی متن alt را در ویرایشگر رسانه به روز کنید.

10. محتوای درجه یک بسازید

وقتی صحبت از نکات مربوط به نوشتن مطالب سایت می‌شود، مهمترین نکته ای که باید بخاطر بسپارید پرهیز از پر کردن کلمه کلیدی است. موتورهای جستجو متوجه پر کردن کلمات کلیدی می‌شوند و سایت شما می‌تواند به دلیل آن جریمه شود.

چگالی کلمه کلیدی را رعایت کنید تا هم مورد استقبال کاربر و هم موتور جستجو قرار بگیرد. کلمه کلیدی باید به صورت طبیعی در متن قرار بگیرد و اگر تازه کار هستید حتما از استفاده بی رویه آن پرهیز کنید.

صفحه یک گوگل

11. توضیحات متای مناسب بنویسید

اگرچه که توضیحات متا به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی‌گذارند، اما در نرخ کلیک شما از نتایج جستجو نقش بسزایی دارند. وقتی شخصی صفحه شما را در نتایج جستجو مشاهده می‌کند، توضیحات متای شما را در زیر عنوان صفحه مشاهده می‌کند.

هر کلمه ای در توضیحات شما با اصطلاحات جستجو شده مطابقت داشته باشد به صورت پررنگ بوده و به جلب توجه آنها کمک می‌کند. از آنجا که آنها در تلاشند تصمیم بگیرند کدام یک از نتایج را انتخاب کنند. طول متا حداقل باید 130 تا 140 کاراکتر باشد.

شما می‌توانید با استفاده از توضیحات متا دلیل مناسبِ با ارزش بودن کلیک کردن بر صفحه‌ی خود را ایجاد کنید و یکی از راه های مناسب بالا آوردن سایت در گوگل رو به خوبی طی کنید.

همیشه برای هر صفحه در سایت خود یک توضیح متای مربوطه بنویسید. سعی کنید کلمات کلیدی خود را برای صفحه به طور طبیعی در توضیحات بگنجانید تا با متن پررنگ در صفحه نتایج جستجو به نمایش دربیاید.

عنوان و متای توضیحات در گوگل

12. لینک سازی داخلی و خارجی

پیوند داخلی راهی را به شما می‌دهد تا از طریق انکر تکست مورد استفاده خود به گوگل سیگنال دهید که صفحه شما چیست. انکر تکست به کلماتی گفته می‌شود که در داخل متن هستند و به صفحه‌ی دیگری لینک شده اند.

Google کلمات استفاده شده را هر بار پیوندی به یک صفحه وب مشاهده می‌کند و آن را به عنوان اطلاعاتی درباره آنچه در صفحه است، در نظر می‌گیرد.

پیوندهای داخلی همچنین به شما راهی می‌دهد تا به موتورهای جستجو نشان دهید که چگونه صفحات مختلف شما به هم متصل شده و از یک صفحه در سایت به صفحه دیگر بازدید می‌کنند.

خب هدف شما این است که می‌خواهید بازدید کنندگان را در سایت خود نگه دارید و آن‌ها زمان زیادی را صرف گشتن در سایت بکنند، ارائه پیوندهای داخلی مفید راه خوبی برای تحقق این امر و بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل است.

در رابطه با لینک سازی خارجی نیز باید گفت از منابعی که از آن ها مطلب نوشته اید حتما نام ببرید و به آن ها لینک بدهید، این کار نیز در بالا آمدن سایت در گوگل و همچنین کسب اعتبار نزد گوگل بسیار تاثیر گذار است.

13. نقشه سایت خود را به Google ارسال کنید

قبل از اینکه صفحات سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده شوند، Google باید سایت شما را جستجو کند. شما می‌توانید با ارسال نقشه سایت خود از طریق Google Search Console سرعت کار را افزایش دهد.

Get your site to the Top of Google

در آخر:

اگر همه چیز در این لیست زیاد به نظر می‌رسد، باید به آن عادت کنید زیرا تازه شروع به کار کرده اید. بالا آوردن سایت در گوگل فرآیندی طولانی مدت و زمانبر اما شیرین است. وقتی صفحه اول گوگل در انتظارتان باشد، انگیزه خواهید گرفت.

چگونگی بررسی و ارزیابی موفقیت در سئو به نوع هدف شما بستگی دارد. ابتدا هدف خود را مشخص کرده، معیار سنجش آن را تعیین و بعد از انتخاب یک بازه زمانی مشخص به ارزیابی داده ها پرداخته تا از موفقیت استراتژی سئوی سایت آگاهی یابید.

برای موفقیت و بالا آوردن سایت در گوگل خود باید برنامه ریزی خوب و دقیقی انجام دهید تا این امر میسر شود.

منابع :

websitesetup

hostgator

گزارش تخلف

کلیه مطالب سایت توسط ربات از خبرگزاری های معتبر و سایتهای فارسی زبان به همراه لینک منبع باز نشر می شود و سایت ما هیچ مسئولیتی نسبت به آنها ندارد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را از طریق لینک گزارش تخلف در قسمت پایین به ما اطلاع دهید تا رسیدگی شود.

تبلیغات لینکی

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار