تبلیغات

چگونه حریم خصوصی برای خودمان تعریف کنیم؟

Healthy Personal Boundaries

حریم خصوصی به چه معناست؟ پاسخ کوتاه: حداقل در وضعیت فعلی ما، حریم خصوصی آنقدرها که باید معنا ندارد.

در واقع ، در حالی که من عاشق فناوری و هر کاری هستم که اکنون می توانیم از طریق شخصی سازی، اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود کسب کنیم ، اما حقیقت تلخی که در این زمینه وجود دارد این است که هیچ راهی برای تضمین حفظ حریم شخصی در دنیای دیجیتالی امروزه وجود ندارد.

اخیرا گزارش شده که الکسا به مکالمات شما گوش می ‌دهد و آن ها را ضبط می ‌کند. نقض داده‌ ها همچنان رخ می ‌دهد. حتی با وجود اینکه مارک زوکربرگ در حال موعظه کردن درباره آینده است، آیا می ‌توانیم واقعا به او اعتماد کنیم؟ بیایید صادق باشم. من اینطور فکر نمی ‌کنم. حداقل تا زمانی که کسی از کامپیوتر استفاده می‌ کند و یا در مجاورت یکی از آن ‌ها زندگی می‌ کند، این نقض داده ها ادامه دارد. آیا این وضع تغییر خواهد کرد؟ عمیقا امیدوارم…

معنی حریم خصوصی: یک تعریف متمرکز با کاربر

اگرچه ما اصطلاحات را به طرز ناعادلانه ای به هم ربط می دهیم، اما تفاوت زیادی بین امنیت / محافظت و حریم خصوصی وجود دارد. حریم خصوصی عمل قدرتمند تنظیم مرز است که به من و سایر کاربران امکان می دهد تعیین کنیم که چه کسی، کجا ، در چه زمانی و برای چه هدفی می تواند به اطلاعاتی درباره مان ، دسترسی پیدا کند. این عمل تعیین مرز زمانی است که شما می خواهید بر روی نت گردی ها، خریدهایتان ، تنظیمات موسیقی یا انتخاب باشگاه کتاب خود یک حفاظ بکشید.

از سوی دیگر ، امنیت / محافظت عبارت است از پیچ و مهره های چگونگی ایمن نگه داشتن داده های شخصی کاربر!

فایروال ها ، احراز هویت دو مرحله ای ، دستورالعمل های رمز عبور و قوانینی که به آن احتیاج دارند، همه و همه راهکارهای ایمن نگه داشتن داده ها است.

حفاظت از امنیت مسئولیت شرکت است و همه شرکت ها این مسئولیت را جدی نمی گیرند. در حقیقت ، ما می دانیم که اکثر شرکت ها نوعی نقض داده را تجربه می کنند. این بدان معنی است که در نهایت، حفاظت از داده‌ های شخصی فرد برای همیشه از دست کاربران خارج نیست.

شفافیت، یک اصل ضروری

متأسفانه ، تنها راهی که کاربر می تواند از طریق آن برای تعیین مرزهای حریم خصوصی توانمند شود، شفافیت از طرف خود شرکت ها است. به عنوان مثال ، کاربران باید بدانند که چه نوع اطلاعاتی از آنها جمع آوری می شود تا بتوانند درمورد اطلاعاتی که می خواهند به اشتراک بگذارند تصمیم آگاهانه بگیرند.

متاسفانه شرکت ها این اطلاعات را در قالب شرایط و خدمات می پوشانند و شفافیت لازم را ندارند. آیا تا به حال کسی قبل از اینکه گزینه “با همه موارد موافقت هستم” را انتخاب کند، یکی از این موارد را خوانده است؟

پارادوکس حریم خصوصی

براساس یک مطالعه اخیر ، 54٪ آمریکایی ها اعتقاد دارند که شرکت ها بیش از هر چیزی سود خوشان برایشان مهم است، اگر بدانند در عوض سود بیشتری کسب می کنند ، داده های خود را تسلیم می کنند. مشتری انتظار دارد که با او همانند یک انسان رفتار شود نه یک عدد، اما برای انجام این کار، داده‌ ها باید جمع‌ آوری شوند. این یک بده‌ بستان است و شرکت ‌ها باید در مورد دستیابی به حریم خصوصی و امنیت، کار بهتری برای ایجاد اعتماد انجام دهند.علاوه بر شفاف بودن در جمع آوری داده ها ، در صورت وقوع نقض داده ها، کسب و کارها باید شفاف باشند.

مارک زاکربورگ اخیرا یک تلاش نسبتا ضعیف را در یک بیانیه حریم خصوصی مطرح کرد که در مورد تعهد فیس بوک برای کاهش دوام اطلاعات جمع ‌آوری ‌شده در فیس بوک و ایجاد سیستم‌ هایی با قابلیت تعامل بیشتر بحث کرد. من این بیانیه را ضعیف دیدم، چون با وجود نام آن، به مساله اساسی حریم خصوصی رسیدگی نکرد.

در حالی که ابراز نگرانی هایی که در طول یک سال گذشته از سوی آقای زاکربرگ بوجود آمده است ، شنیدن گزارش های ادامه دار سوءاستفاده از داده ها ، بسیار سخت است. آیا می‌ توانید بگویید که فیس بوک در مورد شما چه اطلاعاتی دارد؟ آیا فقط اطلاعات کلی شماست؟ درباره دوستانتان چطور، آیا اطلاعاتی در این زمینه هم داده اید ؟ در مورد عادت ‌های خریدتان چطور ؟ ذوق موسیقی؟ ترجیحات فیلم؟ گرایش‌ های سیاسی؟ می دانم، پاسخ همه این ها مثبت است. در حالی که این شرکت از نظر درآمد پایه محکمی ساخته‌ است و قطعا برای سرمایه گذاران جذاب بوده‌ است. من معتقدم فیس بوک در اوایل فرضیه های اشتباهی را ایجاد کرده و امپراتوری خود را بر روی ماسه ها بنا کرده و در تلاش است تا دو باره به عقب برگردد ، اما پردازش دوباره سیستم قدیمی خود برای برآورده کردن خواسته های کاربران جدید دشوار است.

عدم توجه بسیاری از مصرف کنندگان به حفظ حریم خصوصی شان، برای آنها (و دیگران) نعمت بوده است ، اما من معتقدم که یک تغییر اساسی وجود خواهد داشت که اثرات زیان آوری بر شرکت ‌هایی خواهد داشت که حریم خصوصی را نادیده می ‌گیرند.

در نهایت ، شرکت هایی که سیاست های حفظ حریم خصوصی شفاف را در ساختمان شرکت خود دارند ، شرکت هایی هستند که شاهد افزایش وفاداری به برند و حرکت به جلو خواهند بود. آن‌ ها کسانی هستند که فعالانه در حال پی‌ گیری راه‌ هایی برای ترکیب بلاک چین در فرآیندها هستند. آن‌ ها کسانی هستند که به طور فعال به مشتریان خود قدرت می ‌دهند تا اطلاعات را به آن ‌ها ارائه دهند، و می‌ دانند که از این اطلاعات قفط برای ارتقا تجربه کاربر خود استفاده خواهد شد، نه بیشتر و نه کمتر.

ما پیش بینی می کنیم که در 5 الی 10 سال آتی، برای شرکت هایی که شفاف عمل می کنند، حریم خصوصی نقش یک تغییر دهنده بازی را خواهد داشت و در نهایت اعتماد کاربران و به دنبال آن فروش بیشتر را تجربه خواهند کرد.

گزارش تخلف

کلیه مطالب سایت توسط ربات از خبرگزاری های معتبر و سایتهای فارسی زبان به همراه لینک منبع باز نشر می شود و سایت ما هیچ مسئولیتی نسبت به آنها ندارد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را از طریق لینک گزارش تخلف در قسمت پایین به ما اطلاع دهید تا رسیدگی شود.

تبلیغات لینکی

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار