تبلیغات

دیابتی ها چه سبزیجاتی می توانند بخورند ؟

دیابتی ها چه سبزیجاتی می توانند بخورند ؟Reviewed by قدیری on Aug 14Rating: 4.5دیابتی ها چه سبزیجاتی می توانند بخورند ؟یک انتخاب سالم برای جلوگیری از نوسان قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو ، مصرف سبزی هایی با کربوهیدرات به میزان کم است. این سبزی ها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری می باشند .

سبزیجاتی که دیابتی ها می توانند بخورند

باشگاه خبرنگاران سایت تفریحی اولی ها سعی دارد در زمینه اخبار پزشکی مطلبی را در رابطه با سبزیجاتی که دیابتی ها می توانند بخورند در اختیار شما قرار دهد . در این مقاله با ما همراه باشید .

سبزیجاتی که دیابتی ها می توانند بخورند – جلوگیری از نوسان قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو

یک انتخاب سالم برای جلوگیری از نوسان قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو ، مصرف سبزی هایی با کربوهیدرات به میزان کم است. این سبزی ها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری می باشند . در این مطلب قصد داریم  ۸ نوع سبزی مفید برای دیابتی های نوع دو معرفی کنیم :

اسفناج : این سبزی با کربوهیدرات کم انتخاب عاقلانه ای برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین کا می باشد . محققان حتی اعلام کردند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز تیره همانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را به مقدار زیادی کم می کند . گوجه فرنگی : حاوی ویتامین ث و یکی از منابع عالی از ویتامین آ و پتاسیم به شمار می رود. هر فنجان آب گوجه فرنگی فقط ۳۲ کیلوکالری دارد. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی اکسیدان های قوی می باشد که در برابر بیماری های قلبی، سرطان پروستات و … از بدن محافظت می کند ضمن این که برای دیابتی ها یک خوراکی کم کربوهیدرات به شمار می رود . کلم بروکلی : علاوه بر این که مقدار کربوهیدرات آن کم است ، سرشار از ویتامین های آ، ث و کا، فیبر و آهن می باشد . خیار : یک فنجان خیار خرد شده فقط ۵ گرم کربوهیدارت دارد و در صورتی که مبتلا به دیابت شوید ، بدون هیچ گونه نگرانی می توانید مقدار زیادی از آن مصرف داشته باشید . خیار یک منبع عالی از ویتامین کا، پتاسیم و ویتامین ث نیز به شمار می رود .

کلم : خوردن کلم یکی از روش های ارزان برای اضافه کردن ویتامین های کا و ث به همراه آنتی اکسیدان ها، فیبر، منگنز و ویتامین ب ۶ به رژیم غذایی می باشد .

کلم بروکسل : این نوع کلم هم سرشار از ویتامین آ، ث و فولات و فیبر می باشد و محققان معتقدند که علاوه بر فواید آن برای دیابتی ها، می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را برطرف نماید .

گل کلم : این نوع سبزی سرشار از ویتامین ث، فیبر، پتاسیم و فولات می باشد . همچنین مصرف روزانه ۱۲۲ گرم از این سبزی در روز تا ۱۴ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را ک.م می کند .

مارچوبه : این گیاه نیز در هر فنجان ۲۷ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین های آ و کا می باشد . هنگام خرید مارچوبه تلاش کنید ساقه های سبز روشن آن را انتخاب نمایید . مصرف منظم مارچوبه باعث کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن می شود.

گزارش تخلف

کلیه مطالب سایت توسط ربات از خبرگزاری های معتبر و سایتهای فارسی زبان به همراه لینک منبع باز نشر می شود و سایت ما هیچ مسئولیتی نسبت به آنها ندارد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را از طریق لینک گزارش تخلف در قسمت پایین به ما اطلاع دهید تا رسیدگی شود.

تبلیغات لینکی

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار